Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему МиколаХвильовий

Содержание

Псевдонім: Микола ХвильовийСправжнє ім’я: Микола Григорович ФітільовДата і місце народження: 13 грудня 1893 року, м. ТростянецьВиди діяльності: літератор, публіцист, громадський діячНапрямок літературної творчості: «романтичний вітаїзм»Ідеологічне мистецьке спрямування: культурна інтелектуальна ЄвропаРоки творчості: 1921–1933Сімейний стан: двічі одруженийРодинна любов:
Новела«Я»(Романтика»)Микола Хвильовий Псевдонім: Микола ХвильовийСправжнє ім’я: Микола Григорович ФітільовДата і місце народження: 13 грудня « Невже я зайвий чоловік тому, що люблю безумно Україну?» Біографія Михайла Хвильового Посмертна записка: Арешт ЯЛОВОГО - це розстрілцілої генерації… За що? За те, Мабуть, жодна література не мала такого запеклого ворога. Кількість разів мінялись портрети Творча спадщинаПерші збірки оповідань: “ Сині етюди “ (1923) “ Осінь ” Новела «Я(Романтика)» (1924р)Малюнок «Я(Романтика)»Присвята - «Цвітові яблуні (новела М.Коцюбинського)Жанр – новелаТема – зображення складної революційної Психологічна новела як жанрПсихологічна новела є своєрідною стенограмою психологічних станів ліричного героя, Композиція твору:*Пролог, у якому автор вводить читача у складний психологічно-настроєвий світ новели.* Композиція твору: М. Хвильовий використовує у творі композиційні рамки:З далекого туману, з 2.Світ також міняється від зміни звуків: то звичні шуми вітру й трави Найважливіші стильові ознаки новели М.Хвильового «Я(Романтика») розповідь від першої особи;  драматизм; Система образів :  «Я»*Самооцінка: «Я чекіст, але я і людина»*Думка літературних Система образів : доктор Тагабат*«Людина з холодним розумом і з каменем замість Система образів: Андрюша *Людина, що має кволу волю.*Силоміць призваний у «чека»; у Система образів:  дегенерат*Узагальнений образ усіх осіб, що утворюють «чорний трибунал комуни»*Вірний Система образів: мати Марія*Утілення вічного добра.*Символ оновлюючої революції*Символ згорьованої України.*Символ нової епохи, Упізнай героя за цитатою із твору:2.Я – чекіст, але я людина.4.…нікому, ніколи Упізнай героя за цитатою із твору:5.…невеселий комунар, коли треба  енергійно розписатися Проблемне питання*Чи можна головного героя новели назвати фанатиком революції?*Чим страшний фанатизм? Поняття фанатизмуФанати́зм (грецьк. Φανατισμός, лат. Fanaticus, фр. fanatisme) — буквально перекладається як Класифікації фанатизму:Фанатизм класифікується за наступними ознаками: *в залежності від вмісту (релігійний фанатизм Релігійний фанатизм Політичний фанатизм Етнічний, національний, расовий фанатизм Спортивний фанатизм Театральний фанатизм Фанатична любов до кумира Тестові завдання за новелою «Я(Романтика)»1. Справжнє прізвище Миколи ХвильовогоА)Рудченко;Б)Очерет;В) Фітільов;Г)Лозов’ягін;Д) Губенко.2.Новела «Я(Романтика)» 3. Одне з головних гасел літературної дискусії 1925-1928рр.А) «У справжньому творі має 5.Багатство зорових і слухових образів,мінливість відчуттів і вражень у новелі «Я(Романтика)»є ознаками 7. Прочитайте рядки новели «Я(Романтика)»:І тоді ж пам’ятаю – з бору вдарив 8.Прочитайте уривок з новели «Я(Романтика)»Портьєра розвинулась, і в мій кабінет увійшло двоє: 9. Кульмінацією новели «Я(Романтика)» єА) погроза розстріляти Андрюшу, якщо він покине трибунал;Б) 11. Установіть відповідність  Герой 12. Установіть відповідністьХудожній засіб Символічна могила  Миколи ХвильовогоДокумент з чекістського досьє на митцяТак споконвiку
Слайды презентации

Слайд 2 Псевдонім: Микола Хвильовий
Справжнє ім’я: Микола Григорович Фітільов
Дата і

Псевдонім: Микола ХвильовийСправжнє ім’я: Микола Григорович ФітільовДата і місце народження: 13

місце народження: 13 грудня 1893 року, м. Тростянець
Види діяльності:

літератор, публіцист, громадський діяч
Напрямок літературної творчості: «романтичний вітаїзм»
Ідеологічне мистецьке спрямування: культурна інтелектуальна Європа
Роки творчості: 1921–1933
Сімейний стан: двічі одружений
Родинна любов: прийомна донька — Любов Уманцева
Смерть: 13 травня 1933 року у Харкові покінчив життя самогубством
Характеристика: романтик за світосприйняттям, фанатик ідей, вірний друг

Портфоліо письменника:


Слайд 4 « Невже я зайвий чоловік тому, що

« Невже я зайвий чоловік тому, що люблю безумно Україну?»

люблю безумно Україну?»

М.Хвильовий


Слайд 5 Біографія Михайла Хвильового

Біографія Михайла Хвильового

Слайд 8 Посмертна записка:
Арешт ЯЛОВОГО - це розстріл
цілої генерації… За

Посмертна записка: Арешт ЯЛОВОГО - це розстрілцілої генерації… За що? За

що?
За те, що ми були найщирішими
комуністами? Нічого не

розумію.
За генерацію Ялового відповідаю
перш за все я, Микола Хвильовий.
"Отже", як говорить Семенко…
ясно.
Сьогодні прекрасний сонячний день.
Як я люблю життя - ви й не
уявляєте. Сьогодні 13. Пам'ятаєте,
як я був закоханий у це число?
Страшенно боляче.
Хай живе комунізм.
Хай живе соціалістичне будівництво.
Хай живе комуністична партія.

Пам'ятник у Молодіжному парку в Харкові, 1995р.


Слайд 9 Мабуть, жодна література не мала такого запеклого ворога.

Мабуть, жодна література не мала такого запеклого ворога. Кількість разів мінялись

Кількість разів мінялись портрети вождів, сталінські холоди змінились хрущовською

відлигою і важким застоєм, а ворог української літератури і всього українського народу лишався один - Микола Хвильовий.
У житті ми ніколи не бачили ні творів Миколи Хвильового, ні його портретів, ні його життєпису, ні гасел, проголошуваних ним. Лише читали підручники, монографії, енциклопедичні статті - й мусили приймати все на віру. І.Білецький зазначив в журналі "Червоний шлях": "Микола Хвильовий - основоположник української радянської літератури і української прози."
Він нічого не боявся, нічого не цурався. Визнавав помилки, бо помилявся. Мав загонисту, шалену і неймовірно чесну душу.
Йому присвятили вірші В.Сосюра, М.Рильський, В. Стефаник - новелу "Мережа".
Через два місяці після похорону його могилу зруйнували і тільки недавно знайшли.

Характеристика творчості Миколи Хвильового:


Слайд 10 "…Він свято вірив у можливість рідкісного шлюбу, у

можливість неймовірного єднання. Він вірив, що вільна, незалежна суверенна

держава Україна, яку він виборював усією суттю, усім життям, може бути пошлюблена з червоним, справжнім, непідробним, справді ленінським комунізмом".
Іван Драч.


Слайд 11 Творча спадщина
Перші збірки оповідань:
“ Сині етюди “

Творча спадщинаПерші збірки оповідань: “ Сині етюди “ (1923) “ Осінь

(1923)
“ Осінь ” (1924)
Центральні твори:
“ Синій листопад

“,
“ Арабески “,
“ Дорога й ластівка “,
“ Кіт у чоботях “,
“ Солонський Яр “,
“ Легенда “,
“ Я (Романтика) “
“ Санаторійна зона “
* «Вальдшнепи “
* «Мати “
* “ Сентиментальна історія “
*“ Іван Іванович “









Слайд 12

Новела «Я(Романтика)» (1924р)Малюнок Андрія Клена«Я йшов у нікуди»

Новела «Я(Романтика)» (1924р)
Малюнок Андрія Клена
«Я йшов у нікуди»


Слайд 13 «Я(Романтика)»
Присвята - «Цвітові яблуні (новела М.Коцюбинського)
Жанр – новела
Тема

«Я(Романтика)»Присвята - «Цвітові яблуні (новела М.Коцюбинського)Жанр – новелаТема – зображення складної

– зображення складної революційної ситуації в Україні,смерті, людського горя,страждань;вічне

протистояння добра і зла.

Ідея : вимріяне майбутнє не може наблизити людина з роздвоєним “ Я “, ціною злочину його не побудувати. Суспільство,побудоване на людських жертвах, не може бути ні гуманним, ні справедливим.


Слайд 14 Психологічна новела як жанр
Психологічна новела є своєрідною стенограмою

Психологічна новела як жанрПсихологічна новела є своєрідною стенограмою психологічних станів ліричного

психологічних станів ліричного героя, його почуттів і настроїв.
Нове́ла (італ.

novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.

Слайд 15 Композиція твору:
*Пролог, у якому автор вводить читача у

Композиція твору:*Пролог, у якому автор вводить читача у складний психологічно-настроєвий світ

складний психологічно-настроєвий світ новели.
* Три частини, у яких відтворено

три різні ситуації на фронті й три різні душевні стани ліричного героя.
Кульмінація твору – сцена, що відбувається в кімнаті, де засідає «чорний трибунал»,коли до зали заводять черниць, серед яких оповідач бачить свою матір.

Слайд 16 Композиція твору:
М. Хвильовий використовує у творі композиційні

Композиція твору: М. Хвильовий використовує у творі композиційні рамки:З далекого туману,

рамки:
З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить

шелест: то йде Марія.

...Я зупинився серед мертвого степу: — там, в дальній безвісті, невідомо горіли тихі озера загірної комуни.

Слайд 17 2.Світ також міняється від зміни звуків: то звичні

2.Світ також міняється від зміни звуків: то звичні шуми вітру й

шуми вітру й трави в степу й щоденний, буденний

гудок на цегельні, то звуки, що поступово наростають і стають драматичними: військовий телефон, канонада, гуркіт тачанок, постріли гвинтівок й маузера головного героя, сигнали тривоги, що їх подає броньовик на оборонній позиції.
3.Врешті-решт, у фіналі, коли настає ніч розстрілу останньої групи заручників й відступу, немовби налітає шквал - вогняного світла, вибухів і громів, розірваних почуттів і спогадів.

1.Створений письменником світ постійно міняється від зміни освітлення, дня і ночі, від грози, що насувається, і від тьмяного сонячного світла в пеленах пилу останнього описаного в новелі дня.

Елементи імпресіонізму в новелі:


Слайд 18 Найважливіші стильові ознаки новели М.Хвильового «Я(Романтика»)
розповідь від

Найважливіші стильові ознаки новели М.Хвильового «Я(Романтика») розповідь від першої особи; драматизм;

першої особи;
драматизм;
внутрішні монологи героя;
відсутність

безпосередньої авторської оцінки;
лаконізм;
виразні художні деталі;
глибокий психологізм;
відмова від традиційного описового реалізму;
часові зміщення;
символічність образів, деталей (наприклад, безіменність персонажів (символ, деталь): революційна дійсність нівелює людську індивідуальність; годинник – пересторога Бога, що життя – короткотривале);
історичні алюзії, асоціації з метою поставити революцію у контекст визначних подій світової історії.

Слайд 19 Система образів : «Я»
*Самооцінка: «Я чекіст, але

Система образів : «Я»*Самооцінка: «Я чекіст, але я і людина»*Думка літературних

я і людина»
*Думка літературних критиків: герой не відносить себе

до бездушних дегенератів, але насправді ним керує класова ненависть.
*Позиція автора: «Я» - «справжній революціонер, він чистий перед ідеєю, якій служить; перетворюється на заручника системи, в яку вірить.
*Триразове повторення слів: « Я йшов у нікуди» – ключ до розуміння внутрішнього світу героя.

Слайд 20 Система образів : доктор Тагабат
*«Людина з холодним розумом

Система образів : доктор Тагабат*«Людина з холодним розумом і з каменем

і з каменем замість серця».
*Жорстока, бездушна людина з залізною

волею.
*Його позиція: мета виправдовує будь-які засоби.
*Легко ламає волю Андрюші.
*Має величезний негативний вплив на «Я».
*Раціонально використовує шанс, подарований долею.

Слайд 21 Система образів: Андрюша
*Людина, що має кволу волю.
*Силоміць

Система образів: Андрюша *Людина, що має кволу волю.*Силоміць призваний у «чека»;

призваний у «чека»; у постійних сумнівах – залишитися у

«чека» чи йти на фронт.
*Звикає до свого права чинити насильство над іншими людьми(поступова дегенерація).

Слайд 22 Система образів: дегенерат
*Узагальнений образ усіх осіб, що утворюють

Система образів: дегенерат*Узагальнений образ усіх осіб, що утворюють «чорний трибунал комуни»*Вірний вартовий революції.*Викликає огиду у читача.

«чорний трибунал комуни»
*Вірний вартовий революції.
*Викликає огиду у читача.


Слайд 23 Система образів: мати Марія
*Утілення вічного добра.
*Символ оновлюючої революції
*Символ

Система образів: мати Марія*Утілення вічного добра.*Символ оновлюючої революції*Символ згорьованої України.*Символ нової

згорьованої України.
*Символ нової епохи, що народжується в муках і

крові.
*Розуміє сина-вбивцю і мучиться роздвоєністю його душі.
*Берегиня людського роду.

Слайд 24 Упізнай героя за цитатою із твору:
2.Я – чекіст,

Упізнай героя за цитатою із твору:2.Я – чекіст, але я людина.4.…нікому,

але я людина.






4.…нікому, ніколи й нічого не говорити, як

розкололося моє власне «я».

1….наївність, тиха жура і добрість безмежна. (Це я добре пам'ятаю!) І мій неможливий біль, і моя незносна мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом.

3….iз широким лобом i бiлою лисиною, з холодним розумом i з каменем замiсть серця, ― це ж вiн i мiй безвихiдний хазяїн, мiй звiрячий iнстинкт.


Слайд 25 Упізнай героя за цитатою із твору:
5.…невеселий комунар, коли

Упізнай героя за цитатою із твору:5.…невеселий комунар, коли треба енергійно розписатися

треба енергійно розписатися під темною постановою -«розстрілять» завше

мнеться.

6.…вірний вартовий на чатах; трохи безумні очі, низенький лоб; він завше нагадує каторжника.

8….завше був солдатом революцiї, i тiльки тодi йшов з поля, коли танули димки й закопували розстрiляних.

7….главковерх чорного трибуналу комуни, нікчема, яка віддалась на волю хижої стихії…


Слайд 26 Проблемне питання
*Чи можна головного героя новели назвати фанатиком

Проблемне питання*Чи можна головного героя новели назвати фанатиком революції?*Чим страшний фанатизм?

революції?
*Чим страшний фанатизм?


Слайд 27 Поняття фанатизму
Фанати́зм (грецьк. Φανατισμός, лат. Fanaticus, фр. fanatisme)

Поняття фанатизмуФанати́зм (грецьк. Φανατισμός, лат. Fanaticus, фр. fanatisme) — буквально перекладається

— буквально перекладається як «несамовитий». Це сліпе, беззастережне слідування

переконанням, особливо в царині релігійно-філософській, національній чи політичній; доведена до крайності прихильність яким-небудь ідеям, віруванням або поглядам, зазвичай поєднана з нетерпимістю до чужих поглядів і переконань. Відсутність критичного сприйняття чого-небудь.

Слайд 28 Класифікації фанатизму:
Фанатизм класифікується за наступними ознаками:
*в залежності

Класифікації фанатизму:Фанатизм класифікується за наступними ознаками: *в залежності від вмісту (релігійний

від вмісту (релігійний фанатизм - розглядається іноді як найбільш

екстремальна форма релігійного фундаменталізму; політичний, ідеологічний фанатизм; етнічний, національний, расовий фанатизм - прояви національної, расової винятковості в поєднанні з неприхованою ненавистю до представників іншої нації або раси; фанатизм серед спортивних вболівальників - напр., футбольне хуліганство; театральний фанатизм) ;

*в залежності від ступеня оволодіння ідеєю - жорсткий і м'який фанатизм;

*в залежності від ступеня залученості - масовий та індивідуальний фанатизм;

*за характером мотивацій;

*за особистісною позицією.

Слайд 29 Релігійний фанатизм

Релігійний фанатизм

Слайд 30 Політичний фанатизм

Політичний фанатизм

Слайд 31 Етнічний, національний, расовий фанатизм

Етнічний, національний, расовий фанатизм

Слайд 32 Спортивний фанатизм

Спортивний фанатизм

Слайд 33 Театральний фанатизм

Театральний фанатизм

Слайд 34 Фанатична любов до кумира

Фанатична любов до кумира

Слайд 35 Тестові завдання за новелою «Я(Романтика)»
1. Справжнє прізвище Миколи

Тестові завдання за новелою «Я(Романтика)»1. Справжнє прізвище Миколи ХвильовогоА)Рудченко;Б)Очерет;В) Фітільов;Г)Лозов’ягін;Д) Губенко.2.Новела

Хвильового
А)Рудченко;
Б)Очерет;
В) Фітільов;
Г)Лозов’ягін;
Д) Губенко.

2.Новела «Я(Романтика)» має присвяту –асоціацію твору:
А) «Тіні

забутих предків»;
Б) «Цвіт яблуні»;
В) «Intermezzo»;
Г) «Fata morgana»;
Д) «Маленький грішник».

Слайд 36 3. Одне з головних гасел літературної дискусії 1925-1928рр.

А)

3. Одне з головних гасел літературної дискусії 1925-1928рр.А) «У справжньому творі

«У справжньому творі має бути думка, а не бездарні

візерунки».
Б) «Письменник – не американська машинка, а твори його – не полтавські галушки».
В) «Прогрес мистецтва доводять факти, а не логічні доводи».
Г) « Геть від Москви! Дайош психологічну Європу!»
Д) «У суперечках народжується істина».

4. Новела «Я(Романтика)» має такі композиційні особливості:

А) ліричний вступ, три частини, розповідь від третьої особи;
Б) ліричний вступ, три частини, кульмінація на початку твору;
В) ліричний вступ, три частини, розповідь від першої особи;
Г) п’ять частин, кульмінація в кінці твору, опис інтер’єру палацу;
Д) дві частини, опис інтер’єру палацу, монологи.


Слайд 37 5.Багатство зорових і слухових образів,мінливість відчуттів і вражень

5.Багатство зорових і слухових образів,мінливість відчуттів і вражень у новелі «Я(Романтика)»є

у новелі «Я(Романтика)»є ознаками твору
А) романтичного;
Б) реалістичного;
В) імпресіоністичного;
Г) експресіоністичного;
Д)

сентиментального.

6.На думку М.Рильського, «шукання Хвильового почалися там, де урвалися шукання…»
А) Михайла Коцюбинського;
Б) Панаса Мирного;
В) Івана Нечуя-Левицького;
Г) Івана Франка;
Д) Лесі Українки.


Слайд 38 7. Прочитайте рядки новели «Я(Романтика)»:
І тоді ж пам’ятаю

7. Прочитайте рядки новели «Я(Романтика)»:І тоді ж пам’ятаю – з бору


з бору вдарив у тривогу наш панцерник.- Загудів

ліс.
Метнувся вогонь – раз.
Два –
І ще – удар! удар!
…Напирають ворожі полки. Треба спішити. Ах, треба спішити!
Емоційно-експресивну роль у цьому уривку
НЕ ВІДІГРАЄ
А) безсполучниковість;
Б) специфічне розміщення рядків;
В) лексика іншомовного походження;
Г) своєрідна авторська пунктуація;
Д) алітерація,

Слайд 39 8.Прочитайте уривок з новели «Я(Романтика)»
Портьєра розвинулась, і в

8.Прочитайте уривок з новели «Я(Романтика)»Портьєра розвинулась, і в мій кабінет увійшло

мій кабінет увійшло двоє: женщина в траурі й мужчина

в пенсне…
Я:
Ваша фамілія?
Зет!
Ваша фамілія?
Ігрек.
Іменами Я, Ігрек, Зет М. Хвильовий
А) наголошує на пересічності й нікчемності цих героїв;
Б) створює інтригу, яку має читач розгадати;
В) замасковує справжні прізвища героїв через раніше скоєні ними злочини;
Г) указує на те, що ці герої виконують другорядну роль у сюжеті твору;
Д) показує, що жорстока революційна дійсність нівелює людську індивідуальність.

Слайд 40 9. Кульмінацією новели «Я(Романтика)» є

А) погроза розстріляти Андрюшу,

9. Кульмінацією новели «Я(Романтика)» єА) погроза розстріляти Андрюшу, якщо він покине

якщо він покине трибунал;
Б) суд над жінкою в траурі

і чоловіком у пенсне;
В) розстріл черниць;
Г) розстріл чекістом своєї матері;
Д) каяття чекіста в кінці твору.

10. У новелі «Я(Романтика)» передусім засуджується

А) садизм членів «чорного трибуналу комуни»;
Б) революційний більшовицький фанатизм;
В) невпевненість у собі в найважчі моменти життя;
Г) революція 1917р.
Д) вандалізм нової влади.


Слайд 41 11. Установіть відповідність
Герой

11. Установіть відповідність Герой

Характеристика
«Я» А) садист, злий геній;
дегенерат Б) комунар, який творить
усе супротив своєї психіки;
Андрюша В) озброєний татарин,
який постійно щось наспівує;
доктор Тагабат Г) фанатик з
роздвоєною душею;
Д) єдино вірний пес, страж
революції, що не знає сумнівів.

Слайд 42 12. Установіть відповідність
Художній засіб

12. Установіть відповідністьХудожній засіб

Приклад
1.Тавтологія А) Тихо вмирав місяць
у пронизаному зеніті.
2.Персоніфікація Б) По щоці, пам’ятаю,
текла темним струменем кров.
3.Алітерація В) З тихих озер загірної
комуни шелестить шелест.
4.Старослов’янізми Г) Воістину моя мати - втілений
прообраз тієї надзвичайної Марії.
Д) мати каже, що я (ЇЇ
м’ятежний син) зовсім змучив себе.

  • Имя файла: mikolahviloviy.pptx
  • Количество просмотров: 141
  • Количество скачиваний: 0