Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Культура України ХХ ст

Содержание

В Українському Відродженні слід виділити три періоди: перший - тривав від початку ХХ ст. до Української національно-демократичної революції (1917); другий - під час доби визвольних змагань (1917-1920); третій - від періоду НЕПу, українізації аж до так
Культура України ХХ ст. В Українському Відродженні слід виділити три періоди: перший - тривав від початку У перший період, особливо з другого десятиріччя XX ст., яскраво позначаються новітні За словами І.Франка, нова генерація прагнула Олена Кульчицька (1877-1967) - вихованка віденської художньої школи, вона прекрасно володіла технікою Картина І. Труша “Соняшники”  представляє імпресіонізм Робота О.Мурашка “Селянська родина” відображає традицію реалізму Одним із найталановитіших графіків Європи всього XX ст. вважається Георгій Нарбут Створив унікальну ілюстровану українську абетку, зробив ілюстрації до Олександр Архипенко (1887-1964) – закінчив рисувальну школу О. Мурашка, у 1908 р. Скульптора-кубістаОлександра Архипенка“Материнство” У перше десятиліття XX ст. Україна стала одним з центрів авангардного мистецтва. Авангардне мистецтво представляли Олександр Богомазов, Михайло Бойчук, Казимир Малевич.Богомазов- художник-кубофутурист.Малевич - один Робота Богомазова художника-кубофутуриста“Пилярі”. РоботаБойчука“Дівчина”Напрямок у монументальному мистецтві – неовізантизм Робота Малевича - засновника супрематизму“Чорний квадрат” Піднесення охоплює також сферу українського музичного та театрального мистецтва. В 1904 р. З 1907 р. в Києві почав діяти перший стаціонарний український театр Отже вже напередодні Української національно-демократичної революції (1917-1920) відбувався бурхливий процес розвитку української За часів визвольних рухів 1917-1920 рр. значна частина української інтелігенції і пов'язували В березні 1917 р. в Києві було відкрито Українську гімназію ім. Т.Г. 6 жовтня 1918 р. відкрито Київський народний український університет, 22 жовтня 1918 В листопаді 1918 р. було засновано Українську академію наук, що розпочала свою Українізація, була пошуком шляхів взаємин тоталітарної влади, що відчувала в той час В 1922 р. в Харкові під керівництвом С.Пилипенка організовано спілку селянських письменників Одним з найвидатніших літературних об'єднань 20-х років є ВАПЛІТЕ (Вільна академія пролетарської Створено задушливу атмосферу навколо М. Хвильового.Полемічний заклик До її лав у різний час входили поети  О. Слісаренко, М. Неокласики були найменш заангажованими в радянській дійсності. У їхній творчості відсутні революційні Із середини двадцятих років українська тематика почала визначати розвиток кінематографу - у Фільми Олександра Довженка (1894-1956) Центром науки стала Всеукраїнська академія наук (ВУАН, 1921). Після повернення з еміграції Навіть в архітектурі національні художні мотиви майже не використовувалися до середини 50-х Пам'ятник княгині Ользі скульптора Кавалерідзе споруджений  в Києві 1911 р. і Винищення української духовної еліти в 30-х роках відоме як українське розстріляне відродження. Тоталітарний геноцид не знищив української культури, але різко загальмував її розвиток, спотворив Українське відродження, незважаючи на свою трагічну долю, ніколи не було стертим з
Слайды презентации

Слайд 2 В Українському Відродженні слід виділити три періоди:
перший

В Українському Відродженні слід виділити три періоди: перший - тривав від

- тривав від початку ХХ ст. до Української національно-демократичної

революції (1917);
другий - під час доби визвольних змагань (1917-1920);
третій - від періоду НЕПу, українізації аж до так званого "розстріляного відродження" (30-і роки XX ст.).

Історичні обставини розвитку української культури.


Слайд 3 У перший період, особливо з другого десятиріччя XX

У перший період, особливо з другого десятиріччя XX ст., яскраво позначаються

ст., яскраво позначаються новітні тенденції в розвитку української культури,

яка, спираючись на фундамент класичних надбань XIX ст. прагне до новаторства і європеїзації.
У творчості І. Франка, Л. Українки,
М. Коцюбинського, О. Кобилянської,
В. Винниченка очевидне прагнення йти в руслі провідних надбань європейського новаторства.

Історичні обставини розвитку української культури.


Слайд 4 За словами І.Франка, нова генерація прагнула "цілком модерним

За словами І.Франка, нова генерація прагнула

європейським способом зобразити своєрідність життя українського народу".
Дістають визнання


М. Яцків, Г. Чупринка,
Б. Лепкий, М. Рильський, П. Тичина.

Національно-культурне відродження


Слайд 5 Олена Кульчицька (1877-1967) - вихованка віденської художньої школи,

Олена Кульчицька (1877-1967) - вихованка віденської художньої школи, вона прекрасно володіла

вона прекрасно володіла технікою олійного живопису, гравюри.
Іван Труш

(1869-1941) - представник імпресіонізму, картини здебільшого присвячені природі та людям Закарпаття.
Олександр Мурашко (1875-1919) - засвоїв традицію реалізму, про що говорить картина "Похорон Кошового".

Яскраві особистості європейського рівня постають у цей час в українському мистецтві.

Олена Кульчицька


Слайд 6 Картина І. Труша “Соняшники”
представляє імпресіонізм

Картина І. Труша “Соняшники” представляє імпресіонізм

Слайд 7 Робота О.Мурашка “Селянська родина” відображає традицію реалізму

Робота О.Мурашка “Селянська родина” відображає традицію реалізму

Слайд 8 Одним із найталановитіших графіків Європи всього XX

Одним із найталановитіших графіків Європи всього XX ст. вважається Георгій

ст. вважається
Георгій Нарбут (1886-1920).
Нарбут - творець українського

національного стилю у графіці . У роки радянської влади творчість Нарбута замовчувалася.

Національно-культурне відродження


Слайд 9 Створив унікальну ілюстровану українську абетку, зробив ілюстрації до

Створив унікальну ілюстровану українську абетку, зробив ілюстрації до

"Енеїди" Котляревського, його графічні ескізи втілені у першій українській

гривні та малій Державній печатці.

Георгій Нарбут


Слайд 10 Олександр Архипенко (1887-1964) – закінчив рисувальну школу
О.

Олександр Архипенко (1887-1964) – закінчив рисувальну школу О. Мурашка, у 1908

Мурашка, у 1908 р. переїхав до Парижа, а згодом

до Нью-Йорка, де здобув всесвітню славу скульптора-кубіста.

Національно-культурне відродження


Слайд 11 Скульптора-кубіста
Олександра Архипенка
“Материнство”

Скульптора-кубістаОлександра Архипенка“Материнство”

Слайд 12 У перше десятиліття XX ст. Україна стала одним

У перше десятиліття XX ст. Україна стала одним з центрів авангардного

з центрів авангардного мистецтва.
Перші виставки авангардистів відбулися в

1910 р. в Києві та Одесі і лише потім у Петербурзі та Москві.
Термін "український авангард" введено у науковий обіг лише в 90-х роках.

Національно-культурне відродження


Слайд 13 Авангардне мистецтво представляли Олександр Богомазов, Михайло Бойчук, Казимир

Авангардне мистецтво представляли Олександр Богомазов, Михайло Бойчук, Казимир Малевич.Богомазов- художник-кубофутурист.Малевич -

Малевич.
Богомазов- художник-кубофутурист.
Малевич - один із основоположників супрематизму.
Бойчук - створив

новий напрямок у монументальному мистецтві – неовізантизм.

Авангардне мистецтво


Слайд 14 Робота Богомазова художника-кубофутуриста
“Пилярі”.

Робота Богомазова художника-кубофутуриста“Пилярі”.

Слайд 15 Робота
Бойчука
“Дівчина”
Напрямок у монументальному мистецтві – неовізантизм

РоботаБойчука“Дівчина”Напрямок у монументальному мистецтві – неовізантизм

Слайд 16 Робота Малевича - засновника супрематизму
“Чорний квадрат”

Робота Малевича - засновника супрематизму“Чорний квадрат”

Слайд 17 Піднесення охоплює також сферу українського музичного та театрального

Піднесення охоплює також сферу українського музичного та театрального мистецтва. В 1904

мистецтва.
В 1904 р. М. Лисенко започаткував у Києві

музично-драматичну школу.

Українське театральне мистецтва

М. Лисенко


Слайд 18 З 1907 р. в Києві почав діяти перший

З 1907 р. в Києві почав діяти перший стаціонарний український театр

стаціонарний український театр
М. Садовського;
В 1915

р. організував І.Мар'яненко Товариство українських акторів;
Почали діяти численні театри і трупи як в Наддніпрянській Україні так і в Галичині.

Українське театральне мистецтва


Слайд 19 "Поворотом до Європи" оголошує головний напрям своєї творчої

діяльності видатний режисер-новатор Лесь Курбас (1887-1937).
У "Молодому театрі"

(1916) вівся інтенсивний пошук нових експресивних засобів сценічної дії, яка відбивала б ритм сучасної епохи.

Театр

У 1922 р. створений театр “Березіль” .


Слайд 20 Отже вже напередодні Української національно-демократичної революції (1917-1920) відбувався

Отже вже напередодні Української національно-демократичної революції (1917-1920) відбувався бурхливий процес розвитку

бурхливий процес розвитку української культури, що можна назвати її

раннім Відродженням.

Національно-культурне відродження


Слайд 21 За часів визвольних рухів 1917-1920 рр. значна частина

За часів визвольних рухів 1917-1920 рр. значна частина української інтелігенції і

української інтелігенції і пов'язували свої надії на національне і

культурне відродження з діяльністю українських урядів Української Центральної Ради (УЦР), гетьманату П. Скоропадського та Директорії.

Українське Відродження


Слайд 22 В березні 1917 р. в Києві було відкрито

В березні 1917 р. в Києві було відкрито Українську гімназію ім.

Українську гімназію ім. Т.Г. Шевченка та 2-у Кирило-Мефодіївську гімназію,

невдовзі — університет у Катеринославі, консерваторію в Харкові, сільськогосподарський інститут в Одесі.
У жовтні у 1917 р. розпочав роботу Український народний університет у Києві, а в Житомирі — Український учительський інститут, започатковано Українську педагогічну академію.
На осінь 1917р. було відкрито 53 українські гімназії, сотні початкових шкіл.
Було вжито енергійних заходів для переведення шкіл на українську мову навчання.

Програма розвитку національної освіти


Слайд 23 6 жовтня 1918 р. відкрито Київський народний український

6 жовтня 1918 р. відкрито Київський народний український університет, 22 жовтня

університет,
22 жовтня 1918 р. - Державний український університет

у Кам'янці-Подільському.
У серпні 1918 р. створено Національну бібліотеку Української держави,
На початку листопада 1918 р.- Українську державну академію мистецтв, Державну археологічну комісію, Державний архів.

За часів гетьмана П.Скоропадського


Слайд 24 В листопаді 1918 р. було засновано Українську академію

В листопаді 1918 р. було засновано Українську академію наук, що розпочала

наук, що розпочала свою діяльність у лютому наступного року.


За

часів гетьмана П.Скоропадського

Академію очолив видатний учений
В. Вернадський.


Слайд 25 Українізація, була пошуком шляхів взаємин тоталітарної влади, що

Українізація, була пошуком шляхів взаємин тоталітарної влади, що відчувала в той

відчувала в той час свою міжнародну ізоляцію та культурну

посередність, із суспільством та інтелігенцією.

Влада прагнула завоювати довіру переважної більшості українського населення, яку становило селянство, ліквідувати протиріччя між російськомовними робітниками та русифікованим партапаратом, з одного боку, та українським селянином та інтелігентом - з іншого.

Політика українізації (1923-1933)


Слайд 26 В 1922 р. в Харкові під керівництвом С.Пилипенка

В 1922 р. в Харкові під керівництвом С.Пилипенка організовано спілку селянських

організовано спілку селянських письменників "Плуг", активістами якої були А.

Головко, О.Копиленко, П. Панч, В. Минко.
В 1923 р. В. Еллан-Блакитний організував спілку пролетарських письменників "Гарт" до якої входили М. Йогансен, В. Сосюра, П. Тичина, М.Хвильовий.

Розвиток літератури


Слайд 27 Одним з найвидатніших літературних об'єднань 20-х років є

Одним з найвидатніших літературних об'єднань 20-х років є ВАПЛІТЕ (Вільна академія

ВАПЛІТЕ (Вільна академія пролетарської літератури) створене у 1925р.
До

її складу увійшла блискуча плеяда літераторів, серед яких були М. Куліш, М. Бажан, П. Тичина, П. Панч, Ю. Смолич, О. Досвітній, Г. Епік.

Література

Очолив ВАПЛІТЕ
М.Хвильовий


Слайд 28 Створено задушливу атмосферу навколо М. Хвильового.
Полемічний заклик "Геть

Створено задушливу атмосферу навколо М. Хвильового.Полемічний заклик

від Москви" з орієнтацією на "психологічну Європу", були всіляко

перекручені та інкриміновані Хвильовому як буржуазний націоналізм.
Свої думки він відстоював у блискучих полемічних статтях "Думки проти течії", "Камо грядеші?" .
Тоталітарна влада заборонила памфлет "Україна чи Малоросія?", який став відомим лише в 1990 р.

На межі 20-30-х років ситуація в українській культурі докорінно змінилася.


Слайд 29 До її лав у різний час входили поети

До її лав у різний час входили поети  О. Слісаренко,


О. Слісаренко, М. Терещенко, М. Бажан, В.

Поліщук, критик В. Коряк.
Пропагували урбанізацію культури,
захоплювались технікою і виробництвом,
футуристи інколи войовничо нападали на прихильників традиційних художніх течій.

Течію авангардизму в українській літературі 20-х років найяскравіше репрезентували футуристи на чолі з М. Семенком.


Слайд 30 Неокласики були найменш заангажованими в радянській дійсності.
У

Неокласики були найменш заангажованими в радянській дійсності. У їхній творчості відсутні

їхній творчості відсутні революційні і соціальні мотиви.
До їх складу

входили М.Драй-Хмара, П.Филипович, О.Бургардт( Юрій Клен), М.Рильський.

Неокласики

На чолі неокласиків стояв Микола Зеров.


Слайд 31 Із середини двадцятих років українська тематика почала визначати

Із середини двадцятих років українська тематика почала визначати розвиток кінематографу -

розвиток кінематографу - у цей час переживав період розквіту.
Найпотужнішими

були центри кіновиробництва в Одесі, Києві, Харкові.

Кінематограф


Слайд 32 Фільми Олександра Довженка (1894-1956) "Звенигора" (1928), "Арсенал" (1929),

Фільми Олександра Довженка (1894-1956)

"Земля" (1930), "Іван" (1932) - це шедеври світового кіно,

їх новаторська мова поєднує поетику і гуманізм із яскравою експресією.

Кінематограф

Олександр
Довженко


Слайд 33 Центром науки стала Всеукраїнська академія наук (ВУАН, 1921).

Центром науки стала Всеукраїнська академія наук (ВУАН, 1921). Після повернення з


Після повернення з еміграції в 1924 р. академіка М.

Грушевського наукова робота гуманітарних підрозділів значно пожвавилася. Вчений продовжив роботу над фундаментальними працями "Історія України-Руси" та "Історія української літератури".

Розвиток науки


Слайд 34 Навіть в архітектурі національні художні мотиви майже не

Навіть в архітектурі національні художні мотиви майже не використовувалися до середини

використовувалися до середини 50-х років.
В Києві в 30-х роках

знищено Михайлівський золотоверхий монастир (XII ст.), церкву Богородиці Пирогощі на Подолі, оспівану в "Слові о полку Ігоревім", один з кращих зразків українського бароко - Микільський воєнний собор (XVII ст.), пам'ятник княгині Ользі

Архітектура


Слайд 35 Пам'ятник княгині Ользі скульптора Кавалерідзе споруджений в Києві

Пам'ятник княгині Ользі скульптора Кавалерідзе споруджений в Києві 1911 р. і у 30-х ХХ ст. зруйнований.

1911 р. і у 30-х ХХ ст. зруйнований.


Слайд 36 Винищення української духовної еліти в 30-х роках відоме

Винищення української духовної еліти в 30-х роках відоме як українське розстріляне

як українське розстріляне відродження.
До нього належать не лише

ті діячі, які були фізично знищені, розстріляні, закатовані, померли в тюрмах і таборах ГУЛАГу, а й значна частина тих, хто, зазнавши репресій і утисків, на довгий час припинили творчу працю.

Розстріляне відродження


Слайд 37 Тоталітарний геноцид не знищив української культури, але різко

Тоталітарний геноцид не знищив української культури, але різко загальмував її розвиток,

загальмував її розвиток, спотворив культурний образ нації на довгі

роки. Із середини 30-х років в культурі панують уніфікація і централізація, творчі спілки митців підпорядковуються центру, беруть на озброєння в своїй творчості єдиний метод
соціалістичного реалізму.

Тоталітарний геноцид


  • Имя файла: kultura-ukraїni-hh-st.pptx
  • Количество просмотров: 113
  • Количество скачиваний: 0