Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Нефрит в мистецтві Китаю

Содержание

Нефрит (юй 玉) займає виняткове місце в мистецтві Китаю, вважаючись «національним каменем», що перевершує всі інші природні коштовності, включаючи благородні метали. Про це свідчить крилатий вислів: «золото має ціну, нефрит же безцінний». У китайській культурі нефрит
Нефрит в мистецтві  КитаюРоботу виконаластудентка 23 групи мистецького факультетуКДПУ імені В. ВинниченкаБеленчук Богдана Нефрит (юй 玉) займає виняткове місце в мистецтві Китаю, вважаючись «національним каменем», По-перше, він перебував в нерозривному зв'язку з інститутом верховної влади: саме з По-друге, юй вважався божественним каменем, здатним дарувати безсмертя. Таке його осмислення чітко По-третє, з юй асоціювалися чотири основних морально-етичних чесноти особистості, сформульовані в конфуціанської М'який блиск каменю і його внутрішнє тепло співвідносилися з гуманністю (жень 仁); Природні особливості нефриту знайшли відбиток в їх китайської типології, заснованій на універсальній Колір нефриту мав вирішальне значення в царських регаліях і ритуальних предметах, які У ювелірній справі особливо цінувалися нефрити білого, блідо-зеленого і попелясто-зеленого (Цинхая юй Історія китайського мистецтва поводження з нефритом походить від епохи неоліту. У межах «Хмарні підвіски» (юнь пей 雲 佩) уявляють собою невеликі пластини (8,8 × Підвіски другого типу (3,9 × 3,6 × 0,7, 10,5 × 6,9 × Каменерізне мистецтво епохи Шан-Інь і першої половини епохи Чжоу 周 (XI-III ст. Спадкоємицею каменерізної справи культури Лянчжу стала виникша на території Шаньдунського півострова спільність Крім статуеток, у поховальному інвентарі Фу-хао числиться 790 шматків необробленого каменя і Один з найбагатших комплектів IX-VIII ст. до н.е., що нараховує понад півсотні «Каплевидний візерунок», що складається з гуртків, належить, швидше за все, до робіт Перераховані техніко-художні прийоми отримали подальший розвиток в епохи Хань (III в. до В епоху Північна Сун (Бей Сун 北宋, 960-1127) виробництво різьблених нефритів скоротилося, Завершальна стадія розвитку традиційного китайського каменерізної справи співвідноситься з першою половиною доби Нефрити існують в природі і в вигляді великих брил, які можна, однак, На додаток до нефриту, в китайському каменерізній справі широко використовувалися «псевдонефрити», які, Дякую за увагу!
Слайды презентации

Слайд 2 Нефрит (юй 玉) займає виняткове місце в мистецтві

Нефрит (юй 玉) займає виняткове місце в мистецтві Китаю, вважаючись «національним

Китаю, вважаючись «національним каменем», що перевершує всі інші природні

коштовності, включаючи благородні метали. Про це свідчить крилатий вислів: «золото має ціну, нефрит же безцінний». У китайській культурі нефрит від початку наділявся особливими властивостями і символічними значеннями.

Слайд 3 По-перше, він перебував в нерозривному зв'язку з інститутом

По-перше, він перебував в нерозривному зв'язку з інститутом верховної влади: саме

верховної влади: саме з юй (а не золота) робили

найважливіші царські, а потім і імператорські регалії, а також регалії вищих сановників. Початкова семантична єдність юй і верховної влади відбилася в графічній композиції цього ієрогліфа, відрізняється від графіки ієрогліфа «цар» (ван 王) лише наявністю додаткової риси в правому нижньому кутку.

Слайд 4 По-друге, юй вважався божественним каменем, здатним дарувати безсмертя.

По-друге, юй вважався божественним каменем, здатним дарувати безсмертя. Таке його осмислення

Таке його осмислення чітко проявляється в даоській (дао-цзяо, див.

Даосизм) термінології, що передає вірування, теорії і практики, пов'язані з ідеєю здобуття безсмертя. Показова присутність цього ієрогліфа в титулах багатьох даоських божеств, наприклад, Юй-Нюй 玉女 (Нефритовая діва), Юй-хуан 玉皇 (Нефритовий імператор, см. Нефритовий імператор).

Слайд 5 По-третє, з юй асоціювалися чотири основних морально-етичних чесноти

По-третє, з юй асоціювалися чотири основних морально-етичних чесноти особистості, сформульовані в

особистості, сформульовані в конфуціанської типології «п'яти благих якостей» (у

де 五 德).

Слайд 6 М'який блиск каменю і його внутрішнє тепло співвідносилися

М'який блиск каменю і його внутрішнє тепло співвідносилися з гуманністю (жень

з гуманністю (жень 仁); його прозорість, що являє колір

і природну структуру, - з внутрішньою чистотою людини і вірністю (сінь 信); мелодійне звучання, яке видається при ударі по ньому, - з мудрістю / розумністю (чжи 智); твердість - з мужністю і вірністю обов'язку (і 義). Крім того, юй виступає універсальною для китайської культури естетичної категорією, слугує метафорою зовнішньої досконалості предметів, явищ і вигляду людини.

Слайд 7 Природні особливості нефриту знайшли відбиток в їх китайської

Природні особливості нефриту знайшли відбиток в їх китайської типології, заснованій на

типології, заснованій на універсальній для культури Китаю хроматичній гамі

- «п'ять кольорів» (у се 五色). Відповідно нефрити підрозділяються на білі з жовтуватим відтінком (бай юй 白玉), порівнювані в оригінальних джерелах з кольором баранячого сала; жовті з коричневим відливом (хуан юй 黃玉) - «кольору варених каштанів»; червоні (хун юй 紅玉) - «кольору півнячого гребеня»; чорні (хей юй 黑 玉), «подібні лакового покриття»; і зелені (цин юй 青玉).

Слайд 8 Колір нефриту мав вирішальне значення в царських регаліях

Колір нефриту мав вирішальне значення в царських регаліях і ритуальних предметах,

і ритуальних предметах, які повинні були відповідати космологічній колірній

символіці, що характеризує ту чи іншу пору року. Так, відповідно до древнього ритуально-етикетного укладу (ван чжи 王制), навесні государ повинен був носити прикраси і використовувати предмети з зеленого нефриту, влітку - з нефриту червоного кольору і т.д.

Слайд 9 У ювелірній справі особливо цінувалися нефрити білого, блідо-зеленого

У ювелірній справі особливо цінувалися нефрити білого, блідо-зеленого і попелясто-зеленого (Цинхая

і попелясто-зеленого (Цинхая юй 青灰 玉) кольору, останній в

уявленні європейців має дещо вульгарне, але точне образне позначення - «колір плювка».

Слайд 10 Історія китайського мистецтва поводження з нефритом походить від

Історія китайського мистецтва поводження з нефритом походить від епохи неоліту. У

епохи неоліту. У межах VI-III тис. до н.е. на

території Китаю встановлено перебування декількох культурних спільнот, представники яких

настільки активно використовували нефрит для виготовлення прикрас і предметів ритуального призначення (в тому числі похоронного інвентарю), що деякі вчені пропонують називати їх «нефритовими».


Слайд 11 «Хмарні підвіски» (юнь пей 雲 佩) уявляють собою

«Хмарні підвіски» (юнь пей 雲 佩) уявляють собою невеликі пластини (8,8

невеликі пластини (8,8 × 4,3; 9,7 × 5 см),

по абрису нагадують хмару або, в ряді випадків, обрис голови фантастичної істоти. Їх поверхня зазвичай покрита ледь виступаючими над рівнем фону рельєфними візерунками, в яких іноді вгадується подібність зооморфної личини.

Слайд 12 Підвіски другого типу (3,9 × 3,6 × 0,7,

Підвіски другого типу (3,9 × 3,6 × 0,7, 10,5 × 6,9

10,5 × 6,9 × 0,3, 10,1 × 7,4 ×

1,5 см) відтворюють згорнуту півкільцем фігуру істоти, схожої на черв'яка або змію з головою, що віддалено нагадує морду свині. Завдяки цьому поєднанню вони називаються в науковій літературі зображеннями «свинячо-драконів» (чжу-лун 豬 龍). Можна почути припущення, що Чжу-лун є одним з можливих витоків пізнішого образу китайського дракона (лун 龍).

Слайд 13 Каменерізне мистецтво епохи Шан-Інь і першої половини епохи

Каменерізне мистецтво епохи Шан-Інь і першої половини епохи Чжоу 周 (XI-III

Чжоу 周 (XI-III ст. до н.е.) в основному залишалося

в рамках техніко-художніх прийомів, освоєних неолітичними майстрами: речі, як і раніше гравірувалися або прикрашалися орнаментом в низькому рельєфі, виконуючий різьбленням і вибіркової шліфуванням.

Слайд 14 Спадкоємицею каменерізної справи культури Лянчжу стала виникша на

Спадкоємицею каменерізної справи культури Лянчжу стала виникша на території Шаньдунського півострова

території Шаньдунського півострова спільність Луншань (Луншань Веньхуа 龍山 文化,

III тис. до н.е.), з якою в даний час пов'язують початкову стадію формування в Китаї державності. Найприкметнішими знахідками визнані пластини (бл. 5 × 4 см) у вигляді голів зооморфно-фантастичних істот, увінчаних рогами або специфічними головними уборами.

Слайд 15 Крім статуеток, у поховальному інвентарі Фу-хао числиться 790

Крім статуеток, у поховальному інвентарі Фу-хао числиться 790 шматків необробленого каменя

шматків необробленого каменя і нефритових виробів інших типів, включаючи

37 шпильок для волосся і три гребеня, кожна з прикрас багато орнаментована.

Слайд 16 Один з найбагатших комплектів IX-VIII ст. до н.е.,

Один з найбагатших комплектів IX-VIII ст. до н.е., що нараховує понад

що нараховує понад півсотні предметів, був виявлений (1991-1993) в

похованні князівської пари, на території археологічного комплексу Тяньма 天馬 (південний захід суч. пров. Шаньсі). У цьому комплекті були наявні ритуальні предмети, підвіски у вигляді силуетних зооморфних і антропоморфних зображень, складені плательні і шийні прикраси і мініатюрна пластика.

Слайд 17 «Каплевидний візерунок», що складається з гуртків, належить, швидше

«Каплевидний візерунок», що складається з гуртків, належить, швидше за все, до

за все, до робіт по металу, копіюючи литий зерноподібний

орнамент, характерний для декору стародавніх бронзових посудин. Крім того, в каменерізній справі стала широко використовуватися ажурна техніка і поглиблена різьблення (інталіо), що дозволило створювати досить складні композиції, насичені орнаментальними деталями.

Слайд 18 Перераховані техніко-художні прийоми отримали подальший розвиток в епохи

Перераховані техніко-художні прийоми отримали подальший розвиток в епохи Хань (III в.

Хань (III в. до н.е. - III ст. Н.е.)

і Шести династій (Лю-чао, III-VI ст.).

Слайд 19 В епоху Північна Сун (Бей Сун 北宋, 960-1127)

В епоху Північна Сун (Бей Сун 北宋, 960-1127) виробництво різьблених нефритів

виробництво різьблених нефритів скоротилося, причину чого можна бачити не

тільки в зменшенні імпортних поставок каменю в результаті втрати контролю Китаю над транзитними торговельними маршрутами, але і зростаючий інтерес ювелірів до благородних металів і іншим художнім матеріалами.

Слайд 20 Завершальна стадія розвитку традиційного китайського каменерізної справи співвідноситься

Завершальна стадія розвитку традиційного китайського каменерізної справи співвідноситься з першою половиною

з першою половиною доби Цін 清 (1644-1911), яка відзначилася

черговим сплеском популярності нефриту.

Слайд 21 Нефрити існують в природі і в вигляді великих

Нефрити існують в природі і в вигляді великих брил, які можна,

брил, які можна, однак, вважати унікальним, а не рядовим

явищем. Відомі два вирізані з таких брил «винних кубка». Один з них, чорного кольору (висота 66 см, діаметр гирла 1,5 м), був виконаний ще в епоху Юань. Його зовнішня поверхня прикрашена барельєфними зображеннями риб, драконів і морських чудовиськ, пустуючих серед хвиль.

Слайд 22 На додаток до нефриту, в китайському каменерізній справі

На додаток до нефриту, в китайському каменерізній справі широко використовувалися «псевдонефрити»,

широко використовувалися «псевдонефрити», які, як правило, теж називаються юй.

Найблагороднішим з них є жадеїт (твердий піраксен) - мінерал, що має, як і нефрит, метаморфічне походження, але іншу хімічну структуру, до складу якої входять силікат натрію і алюміній.

  • Имя файла: nefrit-v-mistetstvі-kitayu.pptx
  • Количество просмотров: 114
  • Количество скачиваний: 0