Что такое findslide.org?

FindSlide.org - это сайт презентаций, докладов, шаблонов в формате PowerPoint.


Для правообладателей

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Яндекс.Метрика

Презентация на тему Архітектура та живопис другої половини XIX століття

Живопис УкраїниВ українському живописі чітко окреслились і набули специфічних ознак усі жанри . Під впливом демократичних тенденцій у розвитку всієї культури на перше місце висувається побутовий жанр , який безпосередньо відображає життя народу .Тематичні рамки цього
Презентація на тему:«Архітектура та живопис другої половини XIX століття»Виконали:С. Жеребілова  Д. Павлова  М. Арташ Живопис УкраїниВ українському живописі чітко окреслились і набули специфічних ознак усі жанри Друга пол. XIX ст. характерна консолідацією художніх сил України в осередках , Розвиток живопису зосереджувався у трьох мистецьких центрах – Одесі, Києві й Харкові. У творчості українських художників нерідко піднімалися тогочасні соціальні проблеми ( «В люди» Як говорилося раніше, в українському живописі силою історичних обставин найбільшого розвитку набули «Українська ніч»«Український пейзаж»«Свати»«Козацький двір» Архітектура в Україні Друга половина XIX ст. в архітектурі позначена впливом різних Володимирський собор – православний собор у Києві, головний храм Української Православної церкви Найзначнішими здобутками відзначилися архітектори О. В. Беретті (Володимирський собор, будинок Першої гімназії В архітектурі XIX ст. на зміну пишноті і розкутості українського бароко Перша київська чоловіча гімназія Першим проектом у власне українському стилі вважають прийнятий в 1903 році проект Також народні майстри створили видатні шедеври архітектурного зодчества: палац Розумовського у Батурині ВИСНОВОК:Друга половина XIX ст. стала часом помітного поступу в справі національної консолідації
Слайды презентации

Слайд 2 Живопис України
В українському живописі чітко окреслились і набули

Живопис УкраїниВ українському живописі чітко окреслились і набули специфічних ознак усі

специфічних ознак усі жанри . Під впливом демократичних тенденцій

у розвитку всієї культури на перше місце висувається побутовий жанр , який безпосередньо відображає життя народу .
Тематичні рамки цього жанру розширюються , а він збагачується на нові сюжети і міцніше пов’язується зі суспільною проблематикою . Художники прагнуть осмислити нового героя часу , нові відносини , що складаються в суспільстві, знайти й утвердити нові мистецькі цінності. Зростання інтересу до минулого України , до національно-визвольної тематики зумовило піднесення історичного жанру.
Любов до рідного краю , відчуття природи як суттєвого чинника в понятті «батьківщина» було основою формування пейзажного жанру , що набуває самостійного ідейно - естетичного значення . Взагалі переважна більшість українських митців не були майстрами якогось одного жанру , а володіли багатьма із них .

Слайд 3 Друга пол. XIX ст. характерна консолідацією художніх сил

Друга пол. XIX ст. характерна консолідацією художніх сил України в осередках

України в осередках , що мали давні історичні й

мистецькі традиції. Більшість митців усе ж відчували свою незалежність до єдиного українського мистецтва , навіть намагалися влаштувати в Києві із наддніпрянцями виставки.

У середині XIX ст. Т. Шевченко і П. Федотов заклали основу критичного , реалістичного мистецтва .


Слайд 4 Розвиток живопису зосереджувався у трьох мистецьких центрах –

Розвиток живопису зосереджувався у трьох мистецьких центрах – Одесі, Києві й

Одесі, Києві й Харкові. В них зосереджується виставочна діяльність,

формуються місцеві художні кадри, створюються вогнища мистецької освіти. Активізація художнього життя безпосередньо пов’язана з діяльністю «Товариства пересувних виставок»(1870). Ряди передвижників постійно поповнювалися українськими майстрами живопису, графіки, скульптури. Українська тема не тільки знайшла відображення у творчості багатьох передвижників , а й сприяла посиленню романтичних тенденцій у деяких картинах І. Крамського, І. Рєпіна, пейзажних творах А. Куїнджі. Вже в 1872 р. була перша виставка цього товариства у Києві та Харкові. Наступного року до маршруту було включено Одесу, Полтаву, Катеринослав, Миколаїв та ін. міста.

Слайд 5 У творчості українських художників нерідко піднімалися тогочасні соціальні

У творчості українських художників нерідко піднімалися тогочасні соціальні проблеми ( «В

проблеми ( «В люди» К. Костанді , «Об’їзд володінь»

М. Кузнецова, «Глухомань» П. Левченка , «Жертва фанатизму» М. Пимоненка , «Проводи рекрутів» І. Соколова , «Хворий» К. Трутовського тощо ). Звертаючись до теми народу і Батьківщини , митці активно утверджували позитивний ідеал , прагнули розкрити красу природи і людини , втілити в образах вічну принаду буття.

«Жертва фанатизму» М . Пимоненка

«В люди» К. Костанді

«Глухомань» П . Левченка


Слайд 6 Як говорилося раніше, в українському живописі силою історичних

Як говорилося раніше, в українському живописі силою історичних обставин найбільшого розвитку

обставин найбільшого розвитку набули побутовий і пейзажний жанри. Історичну

тему художники розробляли значно менше , переважно це робили учні Петербурзької академії мистецтв у майстерні І . Рєпіна . Визначні представники побутового і пейзажного жанрів – С. Васильківський , С . Світославський , М . Ткаченко , К . Трутовський та ін. гідно втілили у своїх малюнках ідеали високої людяності і краси , створили полотна , сповнені почуттями народного.

К. Трутовський «Одягають вінок»

С. Васильківський «Етюд моря. Венеція»


Слайд 7 «Українська ніч»
«Український пейзаж»
«Свати»
«Козацький двір»

«Українська ніч»«Український пейзаж»«Свати»«Козацький двір»

Слайд 8 Архітектура в Україні
Друга половина XIX ст. в

Архітектура в Україні Друга половина XIX ст. в архітектурі позначена впливом

архітектурі позначена впливом різних історичних стилів і напрямів, що

поєднувалися в одній будівлі. Це поєднання (еклектизм) і було найбільш характерним для міського, громадського і житлового будівництва . Тоді у будівництві вже почали масово використовувати нові технології та матеріали (бетон, залізо, залізобетон тощо).
З-поміж напрямів архітектурного мистецтва вирізнялися віденський неоренесанс і стиль французького відродження. Неоренесанс поширився у західноєвропейських країнах, дістався Чернівців, Львова, Києва, Одеси, Херсона, Харкова та ін. українських міст. Найтиповішими є споруди міських театрів (Київ, Львів, Одеса) та громадські будівлі.

Слайд 9 Володимирський собор – православний собор у Києві, головний

Володимирський собор – православний собор у Києві, головний храм Української Православної

храм Української Православної церкви – Київського Патріархату. Збудований у

1862-1882 р. р. Собор побудовано в руському неовізантійському стилі, початковий проект собору склали І. Штром і П. Спарро, пізніше його архітектор О. Беретті. У спорудженні собору брали участь архітектори Р. Бернгард, К. Я. Маєвський, В. Ніколаєв. Собор у плані – традиційний давньоруський шестистовпний триапсидний храм, але увінчаний сімома банями.

Слайд 10 Найзначнішими здобутками відзначилися архітектори О. В. Беретті (Володимирський

Найзначнішими здобутками відзначилися архітектори О. В. Беретті (Володимирський собор, будинок Першої

собор, будинок Першої гімназії в Києві), В. О. Шредер

(будинок оперного театру і театру Соловцова в Києві), Й. Главка (будинок резиденції митрополита Буковини в Чернівцях), Ю. Гохбергер (будинок Галицького сейму), В. Садлівський (залізничий вокзал у Львові) та ін.

О. Беретті

Й. Главка


Слайд 11 В архітектурі XIX ст. на зміну пишноті

В архітектурі XIX ст. на зміну пишноті і розкутості українського

і розкутості українського бароко прийшов стриманий, академічний стиль класицизму.

За будівництвом міст наглядали спеціальні комісії і комітети. Громадські споруди будувалися з урахуванням їх призначення – головною метою архітектора стало не створення зовнішньої привабливості, а внутрішній комфорт (висока стеля, вентиляція, освітлення).

Перехід від бароко до класицизму відбився і на плануванні міст. Обов’язково виділяється адміністративний центр з площею, на якій розміщувалися помпезні будівлі урядових установ, квартали були прямокутними. Композиції ансамблів, окремих архітектурних комплексів, палацово- паркового ландшафту носили відкритий характер.


Слайд 12 Перша київська чоловіча гімназія

Перша київська чоловіча гімназія

Слайд 13 Першим проектом у власне українському стилі вважають прийнятий

Першим проектом у власне українському стилі вважають прийнятий в 1903 році

в 1903 році проект будівлі Полтавського земства архітектора В.

Кричевського . Розписи виконав художник Васильківський .

Слайд 14 Також народні майстри створили видатні шедеври архітектурного зодчества:

Також народні майстри створили видатні шедеври архітектурного зодчества: палац Розумовського у

палац Розумовського у Батурині в живописній місцевості над Сеймом,

палац Галагана в Сокирницях на Чернігівщині, до якого прилягає лісопарк площею 600 десятин, парк «Олександрія» на березі Росі в Білій Церкві, знаменита «Софіївка» в Умані, де руками кріпаків, без використання якої-небудь техніки були насипані гори, викопані ставки.

Парк «Олександрія»

Парк «Софіївка»


  • Имя файла: arhіtektura-ta-zhivopis-drugoї-polovini-xix-stolіttya.pptx
  • Количество просмотров: 81
  • Количество скачиваний: 0