Презентация на тему Планета Марс та його супутники

Марс – четверта планета Сонячної системи, яка з періодом 687 земних діб рухається навколо Сонця на середній відстані 228 млн. км
Планета Марс та його супутники Марс – четверта планета Сонячної системи, яка з періодом 687 земних діб Марс За розмірами Марс майже вдвічі, а за масою – в дев’ять разів Тому коли обидві планети у своєму русі навколо Сонця опиняються поблизу цих Марс має розріджену атмосферу. Це дозволяє вивчати його поверхню безпосередньо з Землі. Атмосфера на Марсі дуже розріджена, її тиск біля поверхні становить в середньому Озера і кратери Марса Червонуватий колір марсіанської поверхні обумовлений великою кількістю окислів заліза, тобто звичайної іржі. Супутники Марса Навколо планети Марс обертаються два природних супутники — Фобос і Деймос. Після відкриття Галілеєм у 1610 році 4 супутників Штучний супутник Марса Супутники Марса були відкриті в 1877 році американським астрономом Асафом Голлом, і названі на честь давньогрецьких Супутник Марса - Деймос Супутник Марса - Фобос

Слайд 2 Марс – четверта планета Сонячної системи, яка з

Марс – четверта планета Сонячної системи, яка з періодом 687 земних

періодом 687 земних діб рухається навколо Сонця на середній

відстані 228 млн. км

Слайд 3 Марс

Марс

Слайд 4 За розмірами Марс майже вдвічі, а за масою

За розмірами Марс майже вдвічі, а за масою – в дев’ять

– в дев’ять разів менший від Землі, сила тяжіння

на Марсі становить 0,39 земної. Вісь його обертання нахилена до площини орбіти під кутом 25°, завдяки чому на Марсі відбувається зміна пір року, а тривалість доби лише на 20 хв. менша за земну

Слайд 6 Тому коли обидві планети у своєму русі навколо

Тому коли обидві планети у своєму русі навколо Сонця опиняються поблизу

Сонця опиняються поблизу цих точок водночас, тобто Марс перебуває

у протистоянні до Землі, відстань між ними стає найменшою – 56 млн. км. Таке взаємне положення Землі та Марса називається великим протистоянням.
Великі протистояння повторюються через кожні 15 років і трапляються у серпні – на початку вересня. У цей час Марс повернутий до Землі південним полюсом, і тому його південна півкуля вивчена краще, ніж північна.

Слайд 7 Марс має розріджену атмосферу. Це дозволяє вивчати його

поверхню безпосередньо з Землі. Дві третини поверхні Марса займають

світлі ділянки, які отримали назву материків, близько третини – темні ділянки, названі морями. Вони зберігають свою форму в часі, що дозволило скласти точні карти поверхні. Поблизу полюсів восени утворюються білі плями – полярні шапки, які зникають повністю або значно зменшуються в розмірах на початку літа.

Слайд 9 Атмосфера на Марсі дуже розріджена, її тиск біля

Атмосфера на Марсі дуже розріджена, її тиск біля поверхні становить в

поверхні становить в середньому 0,006 тиску земної атмосфери. За

складом вона нагадує атмосферу Венери: 95% належить вуглекислому газу, близько 4% - азоту і аргону. Кисню і водяної пари в атмосфері Марса менше 1%, проте в ній є хмари з кристаликів льоду, так що вона рідко буває цілком прозорою. Швидкість вітру, як правило, невелика, але часом досягає значення 40-50 м/с, і тоді вітер піднімає марсіанський пил високо догори, утворюючи пилову бурю.

Слайд 10 Озера і кратери Марса

Озера і кратери Марса

Слайд 11 Червонуватий колір марсіанської поверхні обумовлений великою кількістю окислів

заліза, тобто звичайної іржі. Тому панорами марсіанської рівнини, передані

в різні роки американськими станціями, - це оранжево-червона пустеля, вкрита численними каменями з різкими краями.

Слайд 13 Супутники Марса
Навколо планети Марс обертаються два природних супутники — Фобос і Деймос.

Після відкриття Галілеєм у 1610 році 4 супутників Юпітера астрономи вважали, що кількість супутників зростає

вдвічі при переході до більш далекої планети Сонячноі системи. Оскільки у Землі був відомий один супутник — Місяць, а у Юпітера — 4, вважалося, що у Марса повинно бути 2 супутники. Про це написав Джонатан Свіфт у повісті "Подорож Гулівера на літаючий острів Лапута". Дивним чином ця безпідставна з наукової точки зору гіпотеза справдилася.

Слайд 14 Штучний супутник Марса

Штучний супутник Марса

Слайд 15 Супутники Марса були відкриті в 1877 році американським астрономом Асафом Голлом,

і названі на честь давньогрецьких міфологічних богів Фобоса та Деймоса, які

уособлювали страх і жах, з огляду на їх незвичну форму.
Обидва супутника обертаються навколо своїх осей з тим же періодом, що й навколо Марса, тому завжди повернуті до планети однією й тією же стороною. Приливна дія Марса поступово сповільнює рух Фобоса, що врешті-решт призведе до падіння супутника на Марс. Деймос, навпаки, віддаляється від Марса.

Слайд 16 Супутник Марса - Деймос